W maju, w poznańskich szkołach odbyły się Szkolne Budżety Obywatelskie (SBO). Uczniowie przeprowadzili budżet krok po kroku, od składania projektów po wybór najlepszych pomysłów, które mają być zrealizowane w ich szkole.
Projekt pozwolił uczniom poznać w praktyce zasady budżetów obywatelskich oraz pokazać, że warto angażować się w sprawy lokalnej społeczności. Dowodem na to będą zrealizowane w tym roku projekty, zgłoszone i wybrane przez poznańską młodzież.
Jakie projekty wygrały?
Wśród zgłoszonych pomysłów przeważały strefy relaksu dla uczniów i mała infrastruktura. Nie zabrakło jednak projektów społecznych – np. projekt ponownej integracji po powrocie do szkół czy metalowe serce na zbiórkę plastikowych nakrętek na rzecz osób potrzebujących. II LO postanowiło na rozwój kompetencji – w głosowaniu rywalizowało ze sobą studio fotograficzne i podcastowe.
Ostatecznie w głosowaniu wybrano następujące projekty:
V Liceum Ogólnokształcące,
wygrany projekt: Klimatyczny kącik relaksu:
https://www.konsultacje.metropoliapoznan.pl/sbo/projectsView,215,137,Klimatyczny-Kacik-Relaksu,PL
II Liceum Ogólnokształcące
wygrany projekt: Studio Podcastowe
https://www.konsultacje.metropoliapoznan.pl/sbo/projectsView,202,136,Studio-Podcastowe-II-LO,PL
Szkoła Podstawowa nr 57
wygrany projekt: Rajskie Przerwy
https://www.konsultacje.metropoliapoznan.pl/sbo/projectsView,207,135,Rajskie-Przerwy,PL
W sumie w ramach projektu przeszkolono ponad 60 uczniów i nauczycieli ze szkół, a w realizację zaangażowano całą społeczność szkolną. Dziękujemy wszystkim osobom zaangażowanym w realizację SBO, a wnioskodawcom gratulujemy i życzymy wiele satysfakcji z realizacji ich pomysłów! 🙂
Program “Od SBO do PBO” został zrealizowany w 3 poznańskich szkołach (SP57, II LO i V LO) w okresie kwiecień-maj 2021 na zlecenie Gabinetu Prezydenta Urzędu Miasta Poznania przez Centrum Rozwoju Edukacji Obywatelskiej CREO. Głównym założeniem projektu jest wzrost partycypacji obywatelskiej młodzieży oraz zwiększenie ich zaangażowania w sprawy publiczne w Poznaniu, ze szczególnym uwzględnieniem narzędzi budżetu obywatelskiego.