Nie każdy projekt zostaje automatycznie przyjęty na listę do głosowania. Co zrobić, jeśli Twój projekt nie został dopuszczony?
Masz prawo odwołać się od takiej decyzji. Jak odwołać się od negatywnej rekomendacji?:
- w formie pisemnej na adres Gabinetu Prezydenta (pl. Kolegiacki 17, 61-841 Poznań),
- w formie elektronicznej za pomocą Serwisu PBO21 (po zalogowaniu się jako wnioskodawca).
Termin składania odwołań zaczyna się 28 września i trwa do 9 października 2020 roku.
Każdy projekt posiada uzasadnienie, dlaczego nie został dopuszczony do głosowania, a taką informację można znaleźć w Serwisie PBO21.
Podczas procedury odwoławczej jest organizowane spotkanie* pomiędzy Wnioskodawcą, a wydziałem wiodącym lub jednostką merytoryczną. Podczas niego można wyjaśnić wszystkie wątpliwości. Po spotkaniu następuje decyzja czy dany projekt jest zmieniony lub podtrzymany. Spotkania odwoławcze odbędą się w terminach od 28 września do 16 października 2020 roku.
*Spotkania odbędą się w formie online, o ile wnioskodawca wyrazi na nie zgodę
Jeśli projekt został niedopuszczony ponieważ jego koszt przewyższył założone limity lub nie spełniał przesłanek niewynikających wprost z Zasad PBO podczas spotkania uczestniczy ekspert lub zespół ekspertów powoływany przez Gabinet Prezydenta. Głos eksperta jest tu decydujący. W razie nieobecności Wnioskodawcy to ekspert lub zespół ekspertów jest uprawniony do podjęcia decyzji.
W skład ekspertów mogą wejść:
- osoby z uprawnieniami do weryfikacji dokumentacji projektowej i kosztorysowania, niezwiązane umową pracy z Urzędem Miasta,
- kadra naukowa poznańskich uczelni wyższych.
Ostateczne negatywne rozstrzygnięcie zatwierdza Prezydent Miasta Poznania lub jego Zastępca.